Support &
FAQ
Hier vind je de meest gestelde vragen over het programma Welverdiend en het werk wat we doen bij Stichting ANDERS.
Heb je vragen , opmerkingen of toevoegingen voor de online omgeving? Deel ze gerust via welverdiend@stichtinganders.nl. We komen er zo snel mogelijk op terug.
Veel gestelde vragen
Een online kennisbank is een centrale plek waar informatie, artikelen en documenten worden opgeslagen en beschikbaar worden gesteld. Het biedt gebruikers eenvoudig toegang tot kennis over specifieke onderwerpen.
De kennisbank wordt regelmatig bijgewerkt met nieuwe artikelen en inzichten, afhankelijk van ontwikkelingen in het vakgebied of nieuwe vragen van gebruikers. Als je een onderwerp niet kunt vinden, kun je contact opnemen met ons ondersteuningsteam of een suggestie indienen voor nieuwe artikelen. We breiden de kennisbank voortdurend uit op basis van feedback van gebruikers.
Na inschrijving heb je 1 jaar toegang tot de cursus. Zo kun je het materiaal doornemen op jouw tempo.
Nee, je hebt alleen een computer, tablet of smartphone nodig met een internetverbinding. De meeste e-learnings werken in een standaard internetbrowser.
Ja, na het succesvol voltooien van de e-learning ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.
Je kunt werkzaam zijn maar evengoed risico hebben op armoede. Nederland telt 220.000 werkende armen volgens de Sociaal Economische Raad (SER). Dit zijn mensen van wie de voornaamste inkomensbron werk is, maar die toch in armoede leven. Wanneer je werkzaam bent en toch geen geld en mogelijkheid hebt om tot een oplossing te komen voor belangrijke hulpvragen rekenen we je bij stichting ANDERS tot de doelgroep.
Iedereen met toestemming van de hulpvrager kan een hulpvraagformulier invullen voor de hulpvrager.
Zit jij in een situatie waarin je ondersteuning nodig hebt van een professional, maar heb je daar zelf niet de mogelijkheden en middelen voor? Je kan bij ANDERS terecht voor veel verschillende hulpvragen. Een loodgieter die een lekkage verhelpt, een advocaat die helpt met een juridische casus, een matras dat gedoneerd wordt door een woonwinkel of een laptop die je nodig hebt voor je vervolgopleiding. Overal waar er een professional ingeschakeld wordt kan ANDERS meezoeken naar de oplossing via ons netwerk.
Nee. Jouw werkgever krijgt niet te weten dat jij een hulpvraag hebt ingediend. Wel houden we anoniem bij hoeveel hulpvragen er in totaal in een jaar worden ingediend door werknemers van jouw organisatie. Je hulpvraag wordt wel gedeeld met de ondernemer die de hulpvraag oppakt.
Een hulpvraag indienen bij ANDERS kost je niets. Ook wanneer het tot ondersteuning leidt via een van onze partners zijn er geen kosten aan verbonden. Wel hanteren wij het Pay It Forward principe. We dagen je uit om een goede daad door te geven aan iemand anders. Dit kan in de vorm van een praktische goede daad naar iemand anders. Zoals het koken van een maaltijd voor de buurman, helpen bij een verhuizing en het sturen van een kaartje. Lees hier meer over Pay it Forward.
Je leidinggevende kan jou begeleiden bij het aanvragen van de hulpvraag. Vraag vooral ook aan je leidinggevende welke mogelijkheden en nog meer zijn binnen jouw organisatie.
Nadat je de hulpvraag verstuurd, beoordelen wij of deze passend is en of er een ANDERS netwerk bij jou in de regio aanwezig is. Zo ja, dan wordt deze opgevolgd door de projectleider in jouw regio. Ze nemen contact met je op. Waar nodig wordt er een huisbezoek gepland om de hulpvraag en situatie zo goed mogelijk te begrijpen.
We streven ernaar om binnen een week contact met je op te nemen.